لیست محتوای اجاره جرثقیل سنگین

درواقع اجاره جرثقیل سنگین، به عنوان یکی از مهمترین وسایل حمل و نقل و ساخت و ساز در صنعت ساختمانی و عمومی یکی ازخدمات کرایه امروزه شرکت های حمل و نقل به شمارمی آید. این وسیله مفید برای بالا بردن و جابجایی بارهای سنگین، بازسازی و یا ساختمان‌های بلند استفاده می‌شود. اجاره این ماشین های بزرگ و سنگین، برای شرکت‌ها و سازمان‌ها، به عنوان یک راه حل هوشمندانه برای کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در وسایل سنگین، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله، به بررسی مزایا و معایب،معیارهایی که در انتخاب یک شرکت اجاره دهنده باید در نظر گرفته شوند، شرایط وتعهدات و نحوه اجاره پرداخته می‌شود.

مشکلات حمل و نقل جرثقیل سنگین

بررسی مشکلات حمل و نقل جرثقیل سنگین

بررسی مزایا و معایب اجاره ماشین سنگین

اجاره جرثقیل سنگین یک سری مزایا و معایبی دارد که در جدول زیر به صورت کامل توضیح داده ایم و شامل:

مزایا اجاره ماشین سنگین

معایب اجاره ماشین سنگین

بررسی 6 معیار مهم در انتخاب شرکت متعهد برای اجاره جرثقیل سنگین

باید دقت داشته باشید که اگر می خواهید جرثقیل سنگین اجاره کنید باید دقت داشته باشید که از یک شرکت معتبر اقدام به اجاره ماشین آلات سنگین کنید زیرا در غیر این صورت ضرر و زیان های بسیار زیادی  برای شما به وجود می آید.

در ادامه 6 تا از معیار های مهم برای پیدا کردن معتبر ترین شرکت اجاره جرثقیل به شما می گوییم که شامل:

1. مدت زمان فعالیت شرکت

بیشتر شرکت‌های معتبری که در زمینه اجاره جرثقیل سنگین فعالیت می‌کنند، سابقه‌ی فعالیت طولانی دارند. بنابراین، شما باید یک شرکت با سابقه و تجربه انتخاب کنید.

2. اطمینان ازموجود بودن ماشین موردنیاز

قبل از اجاره، باید اطمینان حاصل کنید که شرکت اجاره دهنده، دستگاه های لازم برای انجام خدمات موردنظر و توانایی رفع نیاز شما را داشته باشد.

3. بررسی بهترین قیمت بین شرکت ها

هزینه کرایه ی این وسایل، باید با توجه به بازار و قیمت‌های رقبای آنها محاسبه شود. معمولا بهترین شرکت‌های اجاره دهنده، به قیمت مناسب و عادلانه ارائه خدمات می‌دهند. با این حال، هزینه‌ها بسیار متفاوت است و باید با توجه به نوع جرثقیل و مدت زمان استفاده، بررسی شود. برای این منظور، بهتر است قبل از انتخاب شرکت کرایه، با چند شرکت مختلف تماس گرفته و قیمت هر یک را مقایسه کنید.

4. تجهیزات ایمنی ارائه شده

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، جرثقیل سنگین یک وسیله خطرناک است که نیاز به تجهیزات ایمنی مناسب دارد. بنابراین، شما باید از شرکت اجاره دهنده، اطمینان حاصل کنید که وسایل ایمنی لازم برای استفاده از دستگاه، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

5. خدمات پس از فروش کرایه ماشین سنگین

شما باید از شرکت اجاره دهنده، تضمینی در مورد خدمات پس از فروش دریافت کنید. برای مثال، در صورتیکه وسیله اجاره‌ای خراب شد، شرکت اجاره دهنده باید به شما کمک کند تا مشکل را برطرف کنید.

6. دقت به مدت زمان اجاره توسط شرکت

برای انتخاب یک شرکت مطلوب و دلخواه، باید به مدت زمان اجاره توجه کنید. برخی شرکت‌ها، تنها برای یک یا چند روز جرثقیل سنگین را اجاره می‌دهند، در حالی که برخی دیگر، امکان کرایه برای مدت زمان بلندتر را نیز فراهم میکنند.

قدم بعدی پس از گزینش شرکت مناسب، مطالعه ی شرایط و تعهدات  که از طرف شرکت اجاره دهنده، درقرارداد تنظیم و مکتوب شده، میباشد.این قرارداد ممکن است بین کمپانی های مختلف کمی متفاوت باشد.

اجاره جرثقیل سنگین

شرکت معتبر برای اجاره جرثقیل

شرایط اجاره جرثقیل سنگین توسط شرکت باربدکرین

شرکت باربد کرین یکی از معتبر ترین شرکت ها در زمینه اجاره جرثقیل در وزن های مختلف است و زیرا به مشتریان خود این اعتبار را داده که دارای بهترین و با کیفیت ترین جرثقیل ها را دارد. در ادامه شرایط اجاره جرثقیل این شرکت را برای شما توضیح می دهیم که شامل:

1. مشخص کردن قیمت اجاره جرثقیل سنگین

ریزهزینه ها باید در قرارداد تعریف شود و به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه باشد. هزینه‌های دیگری مانند هزینه حمل و نقل و هزینه نگهداری نیز ممکن است در قرارداد تعریف شوند.

ممکن است برای شما سوال شده باشد که قیمت اجاره جرثقیل سنگین چگونه محاسبه میشود؟

قیمت این نوع از ماشین ها بسته به نوع جرثقیل، مدت زمان اجاره، فاصله ی مکان کرایه تا محل استفاده، میزان کارآیی و قابلیت ماشین، برآورد نیاز برای مخارج سرویس‌ شدن و نگهداری ماشین، نوع پروژه و تعداد جرثقیل موردنیاز، متفاوت است.

 به طور کلی، هزینه روزانه اجاره جرثقیل سنگین، حدود ۲ تا ۵ میلیون تومان در ایران است، اما باید توجه داشت که این مبلغ ممکن است بر اساس شرایط خاص پروژه شما متفاوت باشد. پیشنهاد می‌کنیم با شرکت‌های اجاره دهنده مختلف تماس بگیرید و قیمت‌های آن‌ها را مقایسه کنید تا بهترین گزینه را برای پروژه خود انتخاب کنید.

2. تعیین مدت زمان اجاره

مدت زمان، باید در قرارداد مشخص شود و ممکن است براساس نوع پروژه و توافقات میان شما و شرکت اجاره دهنده متفاوت باشد.

3.اطلاع از وضعیت فعلی جرثقیل در هنگام کرایه

وضعیت جرثقیل سنگین باید در قرارداد ذکر شود، به عنوان مثال، تا چه حد از کارکرد جرثقیل استفاده شده است و چه میزان خسارتی به آن وارد شده است.

4. نحوه تحویل وسیله

شرایط تحویل و بازگرداندن در هنگام اجاره جرثقیل سنگین، باید در قرارداد تعریف شود، به عنوان مثال، تاریخ و ساعت تحویل و بازگرداندن جرثقیل، محل تحویل و بازگرداندن جرثقیل و شرایطی که باید برای بازگرداندن جرثقیل رعایت شود.

5. اطمینان از تجهیزات ایمنی

شرکت اجاره دهنده باید تضمین کند که تجهیزات ایمنی لازم برای استفاده از دستگاه در دسترس شما قرار دارد و شما می توانید از آن‌ها استفاده کنید.

6. تعهدات درقبال مشتری و بیمه برای اجاره جرثقیل سنگین

در قرارداد باید مشخص شود که هر طرف به چه میزانی مسئولیت دارد و چه بیمه‌هایی برای جرثقیل سنگین وجود دارد.

7. بیان قوانین و محدودیت‌ها

هرگونه مقررات و محدودیت مربوط به اجاره واستفاده از وسایل، باید از طرف شرکت در قرارداد ذکرشود؛ به عنوان مثال، محدودیت در استفاده از جرثقیل در شرایط آب و هوایی خاص.

8. خدمات پس از فروش و کرایه جرثقیل سنگین

شرایط خدمات پس از فروش باید در قرارداد تعریف شود، به عنوان مثال، در صورت خرابی جرثقیل سنگین، شرکت اجاره دهنده چه خدماتی را ارائه می‌دهد.

9. تضمین و پرداخت وجه

در بعضی از شرایط، شرکت اجاره دهنده ممکن است از شما خواسته شود تا تضمین و پرداخت وجهی را که معمولاً به صورت پول نقد، چک یا تضمین اعتبار ارائه می‌شود، انجام دهید. این تضمین به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب به دستگاه و یا هزینه‌هایی که ممکن است در صورت عدم بازگرداندن آن به موقع به شرکت اجاره دهنده وارد شود، است.

در مرحله آخر شرکت متعهد را انتخاب کردید و با تعهدات و قرارداد وی آشنا شدید.

ایمنی جرثقیل سنگین

ایمنی جرثقیل سنگین در شرکت باربد کرین

راهنمای اجاره جرثقیل سنگین

  1.  بررسی تجهیزات ایمنی: قبل از اجاره، باید شرکت اجاره دهنده تضمین کند که وسایل ایمنی لازم برای استفاده از این ماشین بزرگ، در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  2. امضای قرارداد: بعد از انتخاب شرکت اجاره دهنده و تعیین شرایط و قیمت، باید قرارداد رسمی بین شما و شرکت اجاره دهنده امضا شود. در این قرارداد، شرایط اجاره و نحوه پرداخت هزینه‌های اجاره باید تعیین شده باشد.
  3. تحویل گرفتن: پس از امضای قرارداد، جرثقیل سنگین به شما تحویل داده می‌شود. در این مرحله، باید از وضعیت سلامتی آن، اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود هرگونه خرابی و مشکل، به شرکت اجاره دهنده اعلام کنید.
  1. بازگرداندن دستگاه: پس از پایان مدت زمان اجاره، باید جرثقیل را به شرکت اجاره دهنده بازگردانید. در این مرحله، باید از وضعیت آن اطمینان حاصل کرده و در صورت وجود هرگونه خسارت، به شرکت اجاره دهنده اعلام کنید.

 

سخن پایانی در مورد اجاره جرثقیل سنگین

آنچه به آن پرداختیم؛ 3 گام کلی از نحوه انتخاب شرکت مناسب، نحوه آگاهی با قوانین آنها و درنهایت شیوه ی کرایه جرثقیل سنگین بود؛ البته توصیه میکنیم به طور کلی، قبل از هر اقدامی، با شرکت ارائه دهنده خدمات، در مورد شرایط دقیق‌تر و بیشتر صحبت کنید.

بنابراین باتوجه به جدول مقایسه بیان شده دیدیم کرایه کردن ماشین سنگین، درعین حال که میتواند در کوتاه مدت برای ما صرفه اقتصادی،کاهش خطرات و… به همراه داشته باشد، اجاره آن برای پروژه‌های بلندمدت و بزرگ مناسب نیست.

بعد از آشنایی با با مزیت ها و نقص هایی که اجاره ی این ماشین های سنگین برایتان ایجاد میکنند، اگر قصد اجاره ی جرثقیل های سنگین را دارید، اولین قدم، شناخت و گزینش شرکت ارائه دهنده این خدمات می‌باشد.

سوالات متداول در مورد اجاره جرثقیل سنگین

1.چگونه میتوانم شرکت قیمت مناسب را برای اجاره جرثقیل سنگین انتخاب کنم؟

شما میتوانید با مقایسه ی شرکت ها، به رنج تقریبی قیمت برسید، سپس خدماتی که آن شرکت متعهد میشود را بررسی کنید و در صورت رضایت از همخوانی قیمت و خدمات، شرکت با قیمت مناسب را انتخاب کنید.

بصورت کلی ابتدا با روندی که گفته شد میتوانید پس از تعیین نیاز خود برای انتخاب نوع ماشین، شرکت مناسب را انتخاب کنید، پس از مطالعه ی قوانین و مقررات شرکت، قراردادی مکتوب بین شما نوشته میشود که درآن وظایف شما در قبال یکدیگر مشخص میشود و ماشین در اختیارتان قرارمیگیرد.

خدمات هر شرکت متفاوت است و باتوجه به شرایط آن میتواند روزانه یا ساعتی باشد.

ویدئو در مورد اجاره جرثقیل سنگین

2 Comments

  1. محمد گفت:

    سلام
    برای اجاره جرثقیل سنگین بابد چه مدارکی داشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *